Majitelka Bella Rose Martina Svadbíková
Jak z ničeho vybudovala prosperující e-shop se skandinávskými bytovými doplňky?
“Nejlepší věci vzniknou náhodou,” říká Martina - majitelka úspěšného e-shopu s nádhernými dekoracemi.
Začátky
Příběh značky Bella Rose začal v době, kdy se o skandinávských doplňcích ještě moc nevědělo a tento sortiment tu chyběl. “Když jsem v roce 2009 zakládala Bella Rose, byli jsme na trhu jediný e-shop specializovaný na skandinávský vintage design. Obchod začínal jako můj velký sen a naštěstí jsem se z něj stále neprobudila.” říká Martina.
Než začala podnikat, neměla za sebou žádnou pracovní zkušenost. Ve dvaceti čtyřech letech byla na mateřské dovolené se dvěma dětmi. “Dceru jsem počala na střední škole v osmnácti, syna o tři roky později. Maturitu jsem dodělávala během mateřské,” vzpomíná Martina, která se vše důležité učila za pochodu a nyní je inspirací pro mnohé ženy.
Nápad založit e-shop vznikl rychle a náhodou. Vždy měla ráda útulný domov vybavený krásnými věcmi ve skandinávském stylu a bylo jí líto, že se u nás podobné věci nedají sehnat. Myšlenka založit e-shop zvítězila nad kamennou prodejnou také z toho důvodu, že on-line byznys bylo možné spravovat, když děti spaly. V mnohém dala Martina místo rad expertů na svou vlastní intuici. Když jí například doporučovali název, který by evokoval skandinávské bydlení, zvolila raději růži. “Je v ní elegance i romantika a umí vykouzlit nádhernou atmosféru,” vzpomíná Martina na své začátky.
Důležité mezníky
Za důležitý okamžik e-shopu považuje právě svoji první cestu za dodavateli do Dánska krátce po založení firmy. Tam navázala skvělé vztahy s majiteli krásných značek a vybrané z nich dodnes zastupuje jako výhradní distributorka pro Českou a Slovenskou republiku. V listopadu 2010 e-shop Bella Rose poprvé dosáhl tržby nad milion korun v jednom měsíci a v roce 2012 už přebírala cenu v soutěži pořádané portálem Heureka o Shop roku. Více o historii Bella Rose si můžete přečíst třeba v článku časopisu Marianne Bydlení.
I přes to, že je Martina v podnikání samouk, její zdravý rozum a intuice jí pomohly překonat mnohá úskalí. Dodnes trvá na osobním přístupu jak k zákazníkům, tak i ke svým zaměstnancům a snaží se, aby všude vládla příjemná atmosféra. Pravidelně společně se svým týmem slaví narozeniny, významné svátky i měsíční Dny atmosféry v Bella Rose. Vpřed ji ženou pozitivní reakce od zákazníků i zaměstnanců, kterých se nejde nabažit.
A které zboží z Bella Rose patří mezi její nejmilejší? Vonné svíčky, které voní napříč celou firmou celý rok, stylové vázy na oblíbené pivoňky a v neposlední řadě světýlka pro útulnou atmosféru.